Retour en het herroepingsrecht

Als je een product koopt heb je recht op een wettelijke bedenktijd, ook wel het herroepingsrecht genoemd. Kort samengevat werkt de bedenktijd als volgt: Je hebt het recht om een bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. De kosten voor retour van jou naar ons zijn voor eigen rekening.

Als je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Studio Jurk geretourneerd worden.

Maarrr… het herroepingsrecht is complex en kent diverse uitzonderingen. Een daarvan is maatwerk. En die geldt voor de stoffen die je bij ons koopt. Want als je stof bij ons koopt, dan knippen we die op maat voor jou af. Omdat we dit maatwerk leveren kun je wat betreft onze stoffen helaas geen gebruik maken van het herroepingsrecht. (zie artikel 8, lid 2a)

Heb je een product bij ons gekocht en wil je gebruik maken van het herroepingsrecht? Neem dan contact met ons op via info@studiojurk.nl. Als je product voor het herroepingsrecht in aanmerking komt, dan zullen wij het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten – op voorwaarde dat wij het product in goede orde retour ontvangen hebben.

Lees meer over het herroepingsrecht in onze algemene voorwaarden.

Kun je geen gebruik maken van het herroepingsrecht maar ben je niet tevreden over je aankoop of les? Neem dan contact met ons op of meld je klacht.

 

Je hebt een klacht

Heb je een klacht over een van onze producten of diensten? Dat is vervelend! We vinden het prettig als je contact met ons opneemt via info@studiojurk.nl om je klacht bij ons kenbaar te maken. Hopelijk komen we er dan samen uit. Lukt dat onverhoopt niet, dan houden we vast aan deze klachtenprocedure:

 

Als je een klacht hebt over de overeenkomst die wij zijn aangegaan voor een product of dienst, dan meld je deze altijd eerst bij ons = Studio Jurk. Nadat je de klacht hebt geconstateerd moet deze binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Studio Jurk.

De klacht wordt door ons altijd vertrouwelijk behandeld. Je krijgt binnen 14 dagen een reactie. Misschien hebben we meer tijd nodig om te onderzoeken wat er gebeurd is en hoe we dit kunnen oplossen. Ook dat laten we je dan binnen 14 dagen weten, inclusief de inschatting van wanneer we je meer duidelijkheid en/of uitsluitsel kunnen geven. Een klacht schort onze verplichtingen niet op, tenzij wij dat schriftelijk anders aangeven.

Leidt dit uiteindelijk niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil voor onafhankelijke bemiddeling aan te melden bij Stichting WebwinkelKeur. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heb je de mogelijkheid om je klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen. De uitspraak hiervan is bindend en zowel wij als jij stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door jou zelf betaalt moeten worden aan de betreffende commissie.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.